Friday, September 13, 2013

Syarat Poligami


Ada betulnye tak apa yang dikatakan kt atas ni? Zaman skang ramai yang poligami tapi lebih kepada nafsu. Nak memimpin lebih seorang isteri tapi pada masa yang sama gagal untuk pimpin diri sendiri macamana tu? 

Yang fardhu ke laut tapi sibuk nak ngikut sunnah. Macam-macam jenis alasan dicipta untuk menghalalkan tindakan. Banyak yang aku dah tengok dari orang sekeliling..tak payah pegi jauh pun. Walaupun poligami ni halal tapi lelaki yang salahgunakan poligami ni yang buat aku meluat bila sebut poligami. Tapi salute kat suami yang mampu berlaku adil dan memimpin bila berpoligami baik untuk isteri mahupun anak-anak.

Oleh itu, buat para suami,jejaka bujang diluar sana tu make sure fardhu dah tiptop baru la berangan nak berbini lagi okeh...

credit: FB

2 comments:

  1. Replies
    1. kan? dh banyak....memburukkan imej poligami itu sendiri..

      Delete