Tuesday, October 8, 2013

Special Review On VitaminIbu.com Dan SuperIbu.com



Blog yg simple dan tempoh loading yang singkat..Dekorasinya juga sangat simple dan tidak sarat dengan pelbagai grafik yang boleh melambatkan page loading. Ayat yg digunakan mudah difahami bagi setiap penjelasan pada setiap entri.Pengunjung juga boleh membuat pesanan dengan mudah kerana telah disediakan cara order dibahagian kanan blog dimana ianya mudah dilihat selain berwarna warni..

Untuk memudahkan carian, ruangan kategori entri juga disediakan dan ini membantu anda menjimatkan masa untuk mecari entri berkaitan yang anda ingini.


1.Pada bahagian atas blog anda boleh memilih dari menu-menu yang disediakan seperti senarai produk,profile dan contact. Anda juga boleh melihat senarai entri umum berkenaan kebaikan produk shaklee dan beberapa berita semasa berkaitan kesihatan dan penyusuan.

2.Pada halaman senarai produk shaklee, pengunjung boleh senarai produk dan harga setiap satu dan pakej-pakej yang disediakan untuk memenuhi keperluan badan setiap pelanggan.

3. Akhir sekali, orang kata kalau tak kenal maka tak cinta. Untuk mengenali tuan tanah VitaminIbu.com ni, anda boleh ke halaman Profile dan dapat berkenalan supermom iaitu Pn.Salwa disamping dapat mengetahui sejarah dan latar belakang beliau dalam bidang shaklee ini.

Keseluruhannya, blog ini adalah mesra pengguna dan mudah dilayari kerana ianya tersusun dan pengunjung mudah mencari maklumat yang mereka ingini. Cuma cadangan saya mungkin jika tuan blog boleh susun atur semula ruangan kanan blog supaya tidak terlalu panjang kebawah yang mana mungkin ruangan "Ikut Blog", iklan nuffnang dan video you tube boleh diletakkan di bahagian footer blog.


superibu.com

Blog sangat ringan, tempoh loading yang sangat singkat dan dekorasi yang minimal tanpa sarat dengan gambar yang tidak perlu.Entri paling popular juga ada diletakkan di kanan blog untuk makluman pengunjung blog..

Pada pendapat saya, blog ini penuh pengisian tentang dunia keibuan dan wanita.Namun jika dilihat pada kategori yang ada boleh dikatakan blog ini ada semuanya baik dari entri berkenaan kesihatan, parenting, bisnes, kehamilan dan pelbagai lagi seperti tagline ASTRO "Macam-macam ada!".

 Entri yg saya suka adalah dari kategori birthing di mana kisah kelahiran Ibrahim yang unik dan saya sendiri berdebar membaca entri tersebut macam saya pula berada ditempat Pn. Salwa. 

Entri untuk kategori Parenting juga amat saya suka kerana sarat dengan ilmu dan info berguna untuk saya memandangkan saya sendiri ada dua toddler berusia 4 tahun yang sangat susah berus gigi dan gemarkan kartun dan seorang lagi setahun 7bulan yang masih menyusu badan dan gemar mengusik si abang. Blog ini penuh dengan pengalaman peribadi penulis yang mana dikongsi supaya pembaca dapat manfaat dari kebaikan yang ada...

Overall,saya rasa dengan sedikit warna lembut boleh menceriakan sedikit blog ini tetapi jika kekal dengan rupa sekarang pun masih ok kerana apa yang penting adalah isi bukan rupa..

Oh ya, Pn.Salwa ni adalah pengedar sah Shaklee, produk kesihatan yang tengah BOOM! di pasaran skarang. Anda boleh ke page Pengedar Shaklee Malaysia Menjual Set Bersalin Shaklee jika ada bakal2 ibu yg masih tercari-cari produk bersalin yang terbaik untuk mereka dan bayi..



4 comments:

  1. Cadangan dan kritukan yg bagus utk mantapkan blog superibu dan vitaminibu. Saya dtg dari segmen yg sama. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    Tahniah kerana terpilih dan terima kasih atas kesudian menyertai Contest Iphone 5S dari blog www.superibu.com

    Just nak inform sekarang dah berlangsung task pertama dan insyaAllah task 2 akan bermula esok 18/11/2013.

    Jadi bolehlah menghantar entry sekiranya belum.

    Terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. Tahniah dan boleh teruskan untuk task yang ke-2.
    Semoga berjaya.

    http://www.pretty0blossom.com/set-mengandung-shaklee-super-jimat/

    ReplyDelete