Monday, October 7, 2013

6 Beradik Ditinggal kelaparan

Credit :http://www.sinarharian.com.my/enam-beradik-ditinggal-kelaparan-1.208960


Aku tak paham macamana mak bapak budak-budak ni tergamak tinggal diorg sendirian camtu je. Anak besar cmani ape la yang diorg tahu tambah-tambah yang kecik-kecik tu.. Mak bapak gaduh, anak pulak yang jadi mangsa kebodohan mak bapaknye. Sedih tengok..

Aku harap budak-budak ni xdiberi semula pada mak bapak diorg sbb ini bkn kali pertama budak2ni terbiar mengikut cerita org kpg nye.Mak bapak camni kene ambik tindakan.Membahayakan nyawa anak-anak dan tak bertanggungjawab. Unfit to raise their children.

 Amanah Allah macamni diorg buat..aku rasa sedih baca yg bongsu tu dah nyawa-nyawa ikan masa org kampung jumpe dia. Pampers lama x bertukar sbb dah habis sampai naik ruam.Kesian sangat-sangat nasib diorg dapat parents macam haram J..Geram betul bila baca berita cmni.Kalo org kampung x pegi rumah diorg..harus anak kecik tu meninggal camtu je..ish..nauzubillah...tapi Allah maha kuasa, Allah gerakkan hati org kampung untuk jenguk rumah tu...

Kalau ada yg sudi menjaga budak-budak ni, harap-harapnya tak lah dipisahkan adik beradik ni. Kalau aku kaya, aku akan amik semua sekali untuk aku jaga kalo dah mak bapak depa xmau jaga. Bodoh betul!

6 comments:

  1. Ciannya..apalah budak2 kecik ni tahu..hmmm..snggupla bt mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...sedih baca psl yg kecik tu ha...aduh la..

      Delete
  2. sedihnya, kenapa dibiarkan amanah allah ni.. hmm mungkin ada cerita di sebaliknya.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes..mungkin tp mcmana sorang mak boleh keluar rumah tnpa pesan pada sapa2 untuk mntk tlg tgkkan anak2 dirumah? kalo betul ada musibah melanda parents budak2 ni mmg kesian sgt lah...

      Delete
  3. kesiannya. kecik2 lagi semua :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? xtau la apa nasib diorg pasni..

      Delete