Friday, June 7, 2013

KONVENSYEN BIDADARI KINI KEMBALI!



Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillah dengan izin Allah swt, Konvensyen Bidadari kini kembali untuk tahun 2013. 

Wanita adalah pengerak kecemerlanggan ummah berdasarkan pembentukan akhlak dan peribadi anak- anak serta perkembanggan islam.

“Inspiring Muslimah, Empowering Ummah”

Golongan ibu mempunyai peranan yang besar dalam pembentukan individu bermula dari rumah dan juga pembentunkan Ummah. Lihat sejarah-sejarah kegemilangan, golongan ibulah Syuhada' pertama yakni Sumayyah R.a, lihat Sejarah Siti Hajar A.s dan ramai lagi.

Muslimah kini haruslah bergerak mencari “role model” terbaik bagi membentuk dan menyerlahkan lagi penampilan serta bakat tersendiri sepertimana Saidatina Khadijah R.A. isteri Rasulullah S.A.W.

Sebagai insan biasa kita tidak mungkin dapat menyamai Saidatina Khadijah R.A. namun sebagai hamba Allah swt, kita boleh berusaha memupuk dan menyemai sifat-sifat terpuji itu secara beransur-ansur dengan sabar.

Antara sifat-sifat terpuji itu ialah taat perintah Allah, berakhlak mulia, dermawan, sabar, tabah, cekal, penyayang, berwawasan dan berfikiran kreatif.

Keikhlasan hati beliau terletak di kedudukan langit tertinggi yang hanya boleh dicapai oleh insan yang melakukan sesuatu hanya kerana Allah swt semata-mata.

Selaras degan tuntutan kini yang dahagakan ilmu dan jua memerlukan sesuatu proses bagi menimbulkan kesedaran diri untuk menjadi yang terbaik diantara yang terbaik, maka pihak imuslim ingin turut serta meyumbangkan tenaga ke arah pembentukan muslimah sejati,ummah terbaik.

Oleh yang demikian pihak kami merancang untuk mengadakan satu program yang boleh dijadikan landasan untuk para muslimah, mencari dan memperbaiki diri, di samping menambahkan ilmu pengetahuan dari aspek perjalan hidup.

Temui :


Mizra Yawar Baig

Pendakwah Global

Us Siti Nor Bahyah

Semanis Kurma

Prof Dr Muhaya

Pakar Mata & Motivasi

Dr Harlina Siraj

Pakar Motivasi

Dr Rubiah Hamzah

Pakar Motivasi Keluarga

Us Nadzirah Muhammad

Tanyalah Ustazah TV9

Us Nurhafizah Musa

Pakar Motivasi

Us Fatimah Syarha

Novelis, Pendakwah

Pn Jamilah Samian

Pakar Motivasi Ibu Bapa

Ummi Rose

Raudhatus Sakinah

Wardina Saffiyah

Selebriti & Pengacara

Semoga program ini mendapat keredhaan dan pertolongan darinya. InsyAllah.

Layari: http://event.thebidadari.com/ untuk maklumat lanjut dan pendaftaran.

1 comment:

  1. Join join segmen Aimi pulak!

    Tomatox, topup & macam2 lgi untuk dimenangi! Bagi sesiapa yang tak menang pun akan di-blog review ! Rugi kalau tak join !

    http://aimi-wardina.blogspot.com/2013/06/segmen-menang-hadiah-by-aimi_5511.html

    ReplyDelete